Laki Mónika Erika

Színész, bábszínész, társulatvezető

Színházi utam az általános iskola drámatagozatán kezdődött, majd a Főnix Drámastúdióban folytatódott, ahol előbb színinövendékként, később – a Színész II. és Színész I. képesítések megszerzése után – már hivatásos színészként álltam színpadra.
Pályafutásom a pápai Pegazus Színházban indult, ahol a bábszínészet és a bábkészítés alapjaival is megismerkedtem.

Szabadúszóként több budapesti és vidéki társulattal dolgoztam együtt, majd 2018-ban megalapítottam saját bábos társulatomat, a Cimbora Produkciót. Az elmúlt években 7 saját bemutatón és több mint 260 előadáson vagyunk túl; munkáinkat gyakran kísérik közösségi programok és pedagógiai foglalkozások is.

Mindezzel párhuzamosan folyamatosan fejlesztettem pedagógiai és művészetterápiás tudásomat:

  • Bábos foglalkozásvezetőként több éven át tartottam mesekuckókat Biatorbágyon és Budaörsön;

  • 2024-ben elvégeztem a Károli Gáspár Református Egyetem Személyközpontú művészetterápia pedagógus-továbbképzését;

  • 2025-ben diplomáztam a Károli Színháztudomány mesterképzésén, és ugyanebben az évben bábcsoport-vezetői vizsgát tettem a Nemzeti Művelődési Intézet Amatőr bábjátszás fejlesztése a Kárpát-medencében programjában;

  • Szintén 2025-ben szereztem gyógypedagógiai asszisztensi képesítést, majd felvételt nyertem a Színház- és Filmművészeti Egyetem doktori iskolájába, ahol jelenleg PhD-hallgatóként kutatom a bábművészet végtelen lehetőségeit.

Kutatásom középpontjában a színház spirituális és gyógyító ereje áll, különös tekintettel az indiai gyökerekre és a rituális színház érzelmi bevonódásának mélységeire.
Hiszem, hogy a színház – akár nézőként, akár alkotóként kapcsolódunk hozzá – képes mély, átalakító hatást gyakorolni életünkre.